
با دیجیتالی شدن درخواست ویزای شنگن، متقاضیان به استثناء موارد درخواست اولیه، قادر خواهند بود کل فرآیند را به صورت برخط بر روی یک پلتفرم واحد تکمیل نمایند.
از آنجایی که دیگر نیازی به حضور فیزیکی در سفارتخانه یا کنسولگری نخواهد بود، دیجیتالی شدن موجب کاهش قابل توجه هزینه ها می گردد، چرا که متقاضیان تنها ملزم به پرداخت هزینه ویزا می باشند.
علاوه بر این، با برخط شدن کامل فرآیند درخواست، متقاضیان دیگر نیازی به جمع آوری و چاپ حجم انبوهی از اسناد نخواهند داشت.
آنها قادر خواهند بود نسخه های الکترونیکی از اسناد مسافرتی و سایر اسناد حمایتی خود را بر روی این پلتفرم بارگذاری کرده و هزینه را پرداخت نمایند.
همانطور که مقامات اتحادیه اروپا توضیح می دهند، علاوه بر متقاضیان اولیه، افرادی که اطلاعات بیومتریک آنها نامعتبر بوده و یا دارنده سند مسافرتی جدید می باشند، باید برای ارائه درخواست به صورت فیزیکی مراجعه نمایند.
با این حال، از آنجایی که فرآیند به صورت برخط انجام می پذیرد، افرادی که نیاز به مراجعه به کنسولگری، سفارتخانه و یا مرکز ویزا دارند، در صف های طولانی معطل نخواهند شد.
همچنین تمامی متقاضیان ویزا این امکان را خواهند داشت تا بر روی این پلتفرم اعلام نمایند که تمایل دارند درخواست ویزای آنها توسط کشور عضو خاصی از شنگن بررسی شود.
پس از تکمیل کل فرآیند توسط متقاضیان و مقامات کشورهای عضو مرتبط شنگن، از طریق همین پلتفرم در خصوص تصمیم نهایی درخواست به متقاضیان اطلاع داده خواهد شد.
ویزاها به صورت دیجیتال و به عنوان یک کد دو بعدی (QR Code) صادر شده و دارای امضای رمزنگاری شده خواهند بود.
شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید
- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد