
کمیسیون اروپا از شرکت های خطوط هوایی خواسته است تا اندازه چمدان های مورد پذیرش از مسافران را استاندارد کنند تا کار را برای مسافران ساده تر کنند.
فقدان اقدامات مشترک اغلب باعث سردرگمی مشتریان خطوط هوایی می شود و منجر به هزینه های اضافی پنهان می شود.
برای بسیاری از مردم درک اینکه چه اندازه اقلام به صورت رایگان مجاز است، مشکل است، و باعث شد کمیسیون روز چهارشنبه این درخواست را به خطوط هوایی ارائه دهد.
در اوایل سال جاری، پارلمان اروپا خواستار استانداردسازی قوانین چمدان دستی خطوط هوایی شد. اما به جای پیشنهاد تدابیر، کمیسیون گفت ترجیح می دهد به صنعت اجازه دهد تا خود قوانین را ارائه کند.
این اطلاعات باید از همان ابتدا در اختیار مسافران قرار گیرد تا بدانند دقیقاً هنگام خرید بلیط چه چیزی میخرید و چه نوع چمدانی را میتوانید به داخل هواپیما یا در حمل و نقل ببرید؟ آدینا ولین، کمیسر حمل و نقل اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت.
با این اوصاف، ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که اگر در مدت زمان معقولی اتفاقی نیفتد، وارد عمل خواهیم شد.»
در همان زمان، کمیسیون همچنین مجموعهای از اقدامات را برای تقویت قوانین حقوق مسافران، با تمرکز ویژه بر بازپرداخت سفرهای تاخیری یا لغو شده، پس از کشف شکافهایی در مورد سفرهای چندوجهی پیشنهاد کرد.
یکی از راه هایی که کمیسیون در تلاش برای حل این مشکل است، از طریق فرم بازپرداخت و غرامت استاندارد در سراسر اتحادیه اروپا است.
اما همچنین سعی خواهد کرد به مسافران کمک کند تا از حقوق خود بیشتر آگاه شوند، به خصوص اگر با وسایل حمل و نقل مختلف سفر می کنند یا از طریق یک واسطه سفر را رزرو کرده اند
شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید
- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد